جماليات النسيج الفني في شعر بدوي الجبل

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية الدراسات الإسلامية والعربية للبنات بکفر الشيخ جامعة الأزهر

المستخلص

محمد سليمان الأحمد (بدوي الجبل) شاعر کبير، سوري المولد، ينتمي إلى أجداده الصيد المباعين (العرب) سار على نهج وسنن آبائه، من رواد وزعماء المدرسة الکلاسيکية المجددة، المحافظة في آن واحد. حدد في شکل القصيدة العربية ومضمونها، بث فيها مضامين ومفاهيم کانت جدُّ نادر. من قبل، کالوطنية والقومية والاجتماع، وغيرها، فکان شعرة صورة صادقة لنفسه، ومرآة صافية لخلجانه ووجدانه، فطربت لشعره نفوس الناس والشعراء والنقاد وضعت إلى عذب ألحانه وروائع أناشيده قلوب العباد، وسنتناول في هذا البحث جماليات النسيج الفني في الشعر الوطني عند بدوي الجبل
Mohamed Sulaiman al-Ahmad (Badawi al-Jabal) is a great Syrian-national poet, belonging to his brave hunters (Arab) ancestors. He tracked the footsetps of his precedents who were prominents of the renovated classic, but simultaneously conservative, school. He shaped the Arabic poem and its content and pumped to it subjects and concepts that were rarely addressed, such as nationalism, socialism, etc. Thus, his poetry was a sincere image of himself, and a pure mirror of his inner thoughts and conscience, causing people, poets and critics to be interested in his poetry and the souls of people to be harmonized with his rythems. In this research, we will address aesthetics of artistic context in the national poetry of Badawi al-Jabal

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية